Questions about criteria for Basisausbildung

Dieses Thema enthält 6 Antworten und 4 Stimmen. Es wurde zuletzt aktualisiert von  bobb vor 2 Wochen. 5 Tagen.

• Autor
     Dora

Hi, I am a medical student from Croatia and I would like to get into training for “allgemeinmedizin” somewhere in Steiermark, so I have a few questions about it:
    Which are the ranking criteria to get into training? How important are grades?
    What is the approximate time of waiting to get into the training?

My knowledge of German language is B1(for now :D) so i can’t find any example of application form to know the criteria for getting in, can you please refer me to some link if there is something like that?

Thank you very much!
    Dora

#14036604 Antwort
     Medicus2010 
    Keymaster

Hi, do you wanna finish your studies in croatia and then apply for a job in Vienna?

#14036606 Antwort
     Dora

Hi, I would like to finish my studies and then apply for training in “Allgemeinmedizin” in Styria (Graz or something else), not in Vienna. Thank you for asking. 🙂

#14036607 Antwort
     Medicus2010 
    Keymaster

Hi, i suggest shortly before you finished your studies, you contact the local Austrian Medical Chamber: called “Ärztekammer” –> https://www.aekstmk.or.at/ this is the one for Steiermark. If you start your training in Austria, you will have to start with the “Basisausbildung” which is obligatory for everyone. Its all in all 9 Month (Internal Medicine, Surgery..) and after that you can start with Allgemeinmedizin.

If the Austrian Medical Chamber accepted your croatian degree and you passed the german Test, you can apply at the local hospitals.

#14036609 Antwort
     Dora

Great, thanks for the answers!

#14036623 Antwort
     ZsaZsa08 
    Participant

Hallo Leute, ich habe eine Frage dazu.
    Ich habe gelesen dass jede Facharztausbildung beginnt mit der Basisausbildung. Ich möchte wissen ob ich kann mich direkt bewerben auf eine Assistentarztstelle oder muss ich erst die Basisausbildung absolvieren?
    Vielen Dank 🙂

#14036625 Antwort
     bobb 
    Participant

Du musst zuerst die Basisausbildung absolvieren.
    Es schadet aber sicher nicht, wenn Du dich bereits bei der Abteilung/beim Primar deiner Wahl vorstellst und dein Interesse für eine FA-Ausbildungsstelle bekundest. Möglicherweise stellt dich die Abteilung zuerst für die Basisausbildung und anschließend gleich für die FA-Ausbildung an.

Betrachte 7 Beiträge - 1 bis 7 (von insgesamt 7)
Antwort auf: Questions about criteria for Basisausbildung
Deine Information:

Schreib uns

sende uns deine digitale Brieftaube!

Sending

© 2016 by nextdoc with ♥ from beautiful Vienna

Baylor medical center-dallas http://osterreichapotheke.at/ Zeitschrift für Naturheilkunde

Bei nextdoc einloggen

oder    

Passwort vergessen?

Create Account